اخبار نفت ایران

خرید بک لینک
در این مراسم، رئیس دولت اصلاحات، سیدمحمدرضا خاتمی، سیدعلی خاتمی، بیژن نامدار زنگنه، حجتالاسلام والسلمین سیدعبدالواحد موسوی لاری، علی طیبنیا، حمید چیتچیان، طهماسب مظاهری، فاطمه دانشور، پروانه مافی، فاطمه ذوالقدر، حجتالاسلام والمسلمین هادی خامنهای، حجتالاسلام سیدمحمدعلی ابطحی، حجتالاسلام والمسلمین مجید انصاری، حمید میرزاده، الهه کولایی، جعفر توفیقی، شهیندخت مولاوردی، محمد سلطانیفر، سهیل محمودی، حجتالاسلام هادی غفاری، شهربانو امانی، بهروز نعمتی ، حجتالاسلام محسن رهامی ، عبدالله ناصری، حجتالاسلام والمسلمین رسول منتجبنیا، محمدعلی وکیلی، کاظم جلالی، محسن مهرعلیزاده، حجتالاسلام علی یونسی و حمید فرخنژاد و همچنین تعداد دیگری از نمایندگان مجلس، اعضای شورای شهر ، فعالان سیاسی و هنرمندان حضور داشتند.

زنگنه دیشب افطار کجا بود؟ /تصاویر


زنگنه دیشب افطار کجا بود؟ /تصاویر

زنگنه دیشب افطار کجا بود؟ /تصاویر

اخبار نفت ایران...

ما را در سایت اخبار نفت ایران دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: استخدام کار بازدید: 22 تاريخ: دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 22:54

به گزارش اویل نیوز به اعتقاد اندیشمندان این حوزه، مدیریت منابع انسانی به عنوان الگویی برای استفاده برنامه ریزی شده از منابع انسانی سازمان با هدف نیل به اهداف مد نظر شکل گرفته است که بر همسویی فعالیتهای منابع انسانی و همسویی راهبرد منابع انسانی تاکید شده است.


با توجه به اینکه فعالیتهای مدیریت منابع انسانی با فعالیتهای متعدد سازمان از جمله حجم یا گردش معاملات، بهره وری، بازگشت مالی و ... مرتبط است، همسویی افقی و عمودی آن نیز بر تمامی رویکردهای سازمان نیز موثر است. از این رو محققان وجود دو همسویی را برای دستیابی به عملکرد بهتر، مهم دانسته اند.

همسویی عمودی، همسویی راهبردهای منابع انسانی با راهبرد کسب و کار سازمان و همسویی افقی، همسویی فعالیتهای واحد منابع انسانی در قالب یک بسته منسجم و پایدار است.
به عبارت دیگر همسویی افقی برای استفاده بهینه از منابع و نیل به هم افزایی در سازمان و واحد منابع انسانی مهم است و همسویی عمودی، برتری رقابتی را ایجاد می کند.

همسویی عمودی و افقی همانند همه رخدادهایی که توان و ظرفیت سازمان را در نیل به اهدافش ارتقا می بخشد به یکباره ایجاد نخواهد شد و نیازمند زمینه سازی است.
در مقاله «بررسی زمینه ایجاد همسویی عمودی و افقی در سیستم منابع انسانی در صنعت نفت» زمینه های لازم برای ایجاد همسویی بررسی و براساس یافته های پژوهش ارائه شده است.

وجود راهبردی در سازمان، مشارکت مدیر منابع انسانی در تدوین استراتژیهای سازمان به عنوان زمینه های ایجاد همسویی عمودی و وجود نگرش سیستمی در حوزه مدیریت منابع انسانی و وجود ساختار ارگانیک در سازمان به عنوان زمینه های ایجاد همسویی افقی در واحد منابع انساتی سازمان پیشنهاد شده و در عین حال وجود سیستم اطلاعات منابع انسانی زمنیه مشترک برای هر دو نوع هسویی فرض شده است.

اخبار نفت ایران...

ما را در سایت اخبار نفت ایران دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: استخدام کار بازدید: 22 تاريخ: دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 22:54

كدخبر: ۱۶۷۱۸

تاريخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۱

سکوی ١٩A پارس جنوبی، ایستاده در غبار +تصاویر

بارگیری سکوی ١٩A پارس جنوبی در یارد خرمشهر عصر دیروز (شنبه ٢٩ خرداد ماه) در هوایی غبار آلود با حجم ریزگردهایی بالغ بر ٦ برابر حد مجاز با موفقیت انجام شد که عملیات نصب آن نیز دو هفته آینده صورت می گیرد.

Bookmark and Share

اخبار نفت ایران...

ما را در سایت اخبار نفت ایران دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: استخدام کار بازدید: 29 تاريخ: دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 22:54

به گزارش اویل نیوز؛ سعودی ها همواره نگران اقتدار ایران در منطقه، جهان اسلام و عرصه بین المللی بوده اند، اما این کابوس پس از انعقاد توافق هسته ای جمهوری اسلامی ایران با قدرت های بزرگ جهان که لغو تحریم ها و به تبع آن گشوده شدن دروازه های تجارت جهانی را برای ایران به همراه داشت، بیش از گذشته خواب سیاستمداران سعودی را برآشفت.

خبرگزاری بلومبرگ آمریکا اواخر ماه میلادی گذشته با انتشار گزارشی با اشاره به 'طرح جایگزین' سعودی ها در ارتباط با ایران، نوشت: عربستان که نتوانست مانع انعقاد توافق هسته ای جهان با جمهوری اسلامی شود، اکنون این نقشه را برای محدود کردن توان ایران در برخورداری از منافع توافق مذکور در دست اجرا دارد.

دغدغه های رقابت با ایران، سعودی ها را بر آن داشته است تا راه های مختلفی را برای تحت فشار قراردادن جمهوری اسلامی در پیش گیرند و در این میان تلاش های ریاض در این خصوص نه تنها عموما دستاوردهای پیش بینی شده را به همراه نداشته، بلکه در مواردی ٬تبعات منفی را متوجه منافع عربستان کرده است.

**نفت
یکی از حربه هایی که عربستان از آن علیه جمهوری اسلامی استفاده کرده، نفت است؛ به طوری که برخی تحلیل گران از این رفتار به عنوان 'جنگ نفت' تعبیر کرده اند.

پیش از نشست ماه مارس (اسفند/ فروردین) در دوحه قطر که با هدف تعیین سقف تولید نفت برگزار شد، محمد بن سلمان ولیعهد عربستان در دو مصاحبه با خبرگزاری بلومبرگ اعلام کرد که بدون حضور ایران در طرح محدود سازی سطح تولید نفت خام، در این زمینه اقدام نخواهد کرد.

پیشنهاد تعیین سقف تولید برای نفت، معروف به 'فریز نفتی'، زمانی مطرح شد که تهران افزایش میزان تولید تا سطح پیش از تحریم ها را در دستور کار خود قرار داد.

فریز نفتی با حمایت عربستان اندکی پس از لغو تحریم های ایران و به بهانه مقابله با سیر نزولی بهای جهانی نفت مطرح شد، در حالی که ریاض در نوامبر سال 2014 و همزمان با آغاز روند کاهشی بهای این کالای راهبردی، از همراهی با پیشنهادی مشابه در سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) امتناع کرد و تصمیم گرفت به قیمت سقوط آزاد بهای نفت، تلاش خود را برای خارج کردن 'رقبا' از بازار به کار بندد.

ریاض با وجود مشکلات مالی که از همان زمان گریبانش را گرفته بود، اعلام کرد که تولید نفت خود را روزانه به 10 میلیون و 600 هزار بشکه خواهد رساند. علی النعیمی وزیر نفت وقت عربستان نیز به صراحت گفت که اگر قیمت نفت به بشکه ای 20 دلار هم برسد، اوپک نباید تولید را کاهش دهد. این اظهارات زمانی ایراد شد که میزان تولید و صدور نفت ایران در نتیجه تحریم ها، بسیار محدود بود.

روزنامه تلگراف که از رویکرد عربستان در مخالفت با کاهش میزان تولید به عنوان 'قماری بزرگ' یاد کرد، نوشت: درآمدهای عربستان از زمان آغاز بهار عربی و حتی پیش از شروع روند نزولی بهای نفت رو به کاهش گذاشته بود، به طوری که سرمایه های خروجی این کشور حدود هشت درصد تولید ناخالص داخلی را تشکیل می داد.

اما، تصمیم عربستان برای آن چه حفظ سهمش از بازار نفت عنوان شد، به مشکلات اقتصادی ریاض دامن زد.

هرچند در سال 2014 که سیر نزولی قیمت نفت خام آغاز شد، برخی تحلیلگران بازار با استناد به اظهارات سعودی ها، معتقد بودند که هدف عربستان از افزایش میزان تولید و تن ندادن به محدودیت های پیشنهاد شده توسط اعضای اوپک، حفظ بازار در رقابت با برزیل، کانادا و نفت شیل آمریکاست، اما گروهی دیگر از کارشناسان یکی از اهداف مهم سعودی ها در این تصمیم را ضربه زدن به اقتصاد ایران می دانستند.

نشریه آلمانی اشپیگل هم در این باره نوشت: اقدام عربستان در تولید بیش از سقف تعیین شده به منظور کاهش بهای نفت و ضربه زدن به اقتصاد ایران، برای ریاض هم ارزان تمام نشد و کسری بودجه حدود یکصد میلیارد دلاری در سال 2015میلادی را برای عربستان به ارمغان آورد.

به نوشته این منبع خبری آلمانی به نقل از برآورد موسسات مالی، با ادامه این روند ٬صندوق ذخایر ارزی بزرگ ترین تولید کننده نفت جهان ظرف پنج سال آینده خالی خواهد شد.

صندوق بین المللی پول در گزارش پایش مالی و اقتصادی سالیانه خود در اکتبر (مهر/آبان) گذشته ضمن هشدار درباره صفر شدن ذخایر ارزی عربستان درصورت ادامه روند کاهش بهای نفت، اعلام کرد که عربستان در سال 2015 شاهد تراز منفی 21.6 دهم درصدی و در سال 2016 حدود 19.4 دهم درصد خواهد بود؛ ارقامی که در قیاس با رقم سه و چهار دهم درصدی سال 2014 به مراتب افزایش یافته است.

کاهش قیمت نفت و فشار مالی ناشی از آن باعث شد که سرعت بسیاری از طرح های بلندپروازانه حکومت سعودی، از جمله احداث 'شهر اقتصادی' در حاشیه دریای سرخ و پروژه آینده نگرانه 'منطقه مالی' در ریاض به شدت کند شود.

روزنامه انگلیسی زبان نشنال امارات نیز در اکتبر گذشته گزارش داد که بودجه پروژه های مهمی همچون متروی ریاض و فرودگاه عبدالعزیز جده از 63 میلیارد ریال عربستان در سال 2015 به 23 میلیارد ریال در سال 2016 کاهش خواهد یافت.

کیث کول، تحلیلگر ارشد موسسه انرژی و سرمایه معتقد است که عربستان تاکنون توانسته با برداشت از خزانه، کاهش بهای نفت را تا حد زیادی جبران کند و از تلاطم رکود بازار جان به در برد.
ریاض همچنین در این راستا به راهکارهایی همچون کاهش یارانه سوخت، اعمال مالیات بر ارزش افزوده و حتی برنامه های تنوع زایی برای کاستن وابستگی اش از نفت روی آورده است.

اما بسیاری صاحب نظران، از جمله خود کول، بر این باورند که بعید است این اقدامات در نهایت بتواند عربستان را از پیامدهای افت بهای نفت مشابه آن چه ونزوئلا و نیجریه را گرفتار کرده، نجات دهد.

این تحلیلگر آمریکایی، حتی پیش بینی کرده است که عربستان برای جلوگیری از خیزش اعتراضی شهروندانش، یا به اصطلاح 'بهار سعودی' که ممکن است در نتیجه سیاست های قدرت طلبانه ریاض و پیامدهای منفی اقتصادی آن گریبانگیرش شود، ناگزیر به پرداخت بهایی سنگین خواهد بود.
ناگفته نماند که عربستان در زمینه اهداف صوری خود از توسل به حربه نفت نیز موفقیت چندانی کسب نکرد.

نشریه فایننشال تایمز انگلیس اواخر ماه مارس گذشته (فروردین) اعلام کرد که داده های موسسه اف جی ایی نشان می دهد که سهم عربستان از بازارهای نفت چین از 19 درصد در سال 2013 به 15 درصد در سال 2015 کاهش یافته است.

سهم عربستان از صادرات نفتی به آفریقای جنوبی نیز طی همین مدت به شدت کاهش یافت و از 53 درصد به 22 درصد رسید. علاوه بر این دو بازار مهم، افزایش تولید نفت شیل آمریکا به کاهش نیاز این کشور به نفت خارجی منجر شد و در نتیجه عربستان در بازار آمریکا نیز حدود سه درصد از سهم خود را در بازه زمانی سه ساله از دست داد.

با این حال، ریاض همچنان به تقلا برای رقابت نفتی با ایران ادامه می دهد. رسانه ها چندی قبل از تخفیف چشمگیر عربستان در قیمت نفت به مشتریان اروپایی اش خبر داد؛ اقدامی که ناظران و کارشناسان آن را ادامه جنگی دانستند که ریاض علیه تهران به راه انداخته است.

**سیاست
عربستان از طریق متحدانش در منطقه و نیز کشورهایی که به شدت وابسته به کمک های مالی ریاض اند ،از اعمال فشارهای سیاسی بر ایران دریغ نکرده است.

در ماه آوریل (فروردین/اردیبهشت)، اردن اندکی پس از حضور ولیعهد عربستان در این کشور، سفیر ایران در امان را احضار کرد. حدود 10 روز بعد از این اقدام، اخبار مربوط به توافق عربستان در زمینه سرمایه گذاری های چند میلیادر دلاری در اردن منتشر شد.

سودان و برخی کشورهای کوچک آفریقایی نیز در ازای دریافت حمایت های مالی، با سیاست های ضد ایرانی عربستان همراهی کردند.

با این حال، کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در خصوص تشدید مناسبات با تهران، آن گونه که ریاض انتظار داشت عمل نکردند، به جز بحرین که بعد از واکنش خشم آلود عربستان به حادثه سفارتش در تهران پس از اعدام آیت الله شیخ نمر باقر النمر، مناسبات دیپلماتیک خود را با تهران قطع کرد، دیگر متحدان ریاض در خلیج فارس به فراخواندن سفیران و کاهش سطح مناسبات به کاردار بسنده کردند و عمان نیز سطح روابط خود را با ایران مانند گذشته حفظ کرد.

درماه فوریه (بهمن/اسفند) نیز ریاض تلاش کرد تا از طریق لغو برنامه کمک نظامی سه میلیارد دلاری اش به لبنان، مناسبات این کشور با ایران را تحت فشار قرار دهد. سعودی ها به صراحت اتحاد مقاومت حزب الله لبنان با تهران را دلیل تصمیم خود اعلام کردند.

شاشانک جاشی محقق ارشد اندیشکده دفاعی-امنیتی خدمات متحده سلطنتی انگلیس به بلومبرگ گفت که عربستان برای محدود کردن نفوذ اقتصادی و سیاسی ایران و تحت فشار قرار دادن تهران ٬از هیچ اقدامی فروگذار نخواهد کرد.

وی تلاش های از سر استیصال ریاض را در متوسل شدن به هر وسیله ای در راه تحقق اهدافش، به کارزاری 'چهل تکه' تشبیه کرد.

سعودی ها حتی برای مقابله با کابوس گسترش اسلام شیعی وارد جنگی پرهزینه در یمن شدند و به بهانه حمایت از دولت مستعفی این کشور، با صرف میلیاردها دلار علاوه بر نابودی زیرساخت های مدنی و اقتصادی این کشور فقیر عربی، هزاران غیرنظامی را قتل عام کردند؛ مداخله نظامی چندین ماهه ای، که به نوشته نشریه اشپیگل آلمان، جز شکست برای عربستان دستاوردی نداشته و تصاویر منتشر شده از تلفات غیرنظامی آن، در نهایت به زیان عربستان تمام شده است و این ماجراجویی برای سعودی ها چنان سنگین بوده است که برای رهایی از آن پای میز مذاکره با گروه های مقاومت یمن حاضر شدند.

مداخله نظامی یمن نه تنها دستاوردی برای عربستان به همراه نداشت، بلکه باعث شد تا وجهه ریاض در زمینه حقوق بشر بیش از گذشته تخریب شود. سازمان های بین المللی طی بیش از یک سال گذشته بارها مداخله نظامی عربستان و تبعات کنونی و آتی آن را برای غیرنظامیان یمنی محکوم کرده اند.

سازمان عفو بین الملل اخیرا در بیانیه ای ضمن انتقاد صریح از اقدام نظامی عربستان، اعلام کرد که ریاض با استفاده از سلاح های ممنوعه، از جمله بمب های خوشه ای، یمن را به میدان مین تبدیل کرده است.

در نتیجه قطورتر شدن پرونده جنایات جنگی عربستان در یمن، سازمان ملل چندی پیش عربستان و هم پیماناش را به خاطر کشتار صدها کودک یمنی در فهرست سیاه قرار داد؛ اقدامی که تبعات منفی اش سعودی ها را واداشت تا با تهدید و ارعاب ٬این نهاد بین المللی را مجبور به عقب نشینی کند.

برخی ناظران، حتی مذاکرات نهان و عیان عربستان با رژیم صهیونیستی به عنوان دشمن شماره یک ایران و تلاش برای عادی سازی روابط با تل آویو، از جمله پیشنهاد سازش با این رژیم را هماهنگ با رویکرد ایران ستیزی سعودی ها دانسته اند.

**تجارت
ریاض از زمان انعقاد توافق هسته ای و به ویژه پس از لغو تحریم های غرب در ژانویه (دی/بهمن) گذشته، به شدت تلاش کرده است تا مانع ورود سرمایه های خارجی به ایران شود و در این راه از توسل به انواع اهرم های فشار رسمی و غیررسمی و مانع تراشی برای محدود سازی فعالیت بازرگانان دریغ نکرده است.

مصطفی علانی مدیر بخش امنیت ملی و مطالعات تروریسم مرکز تحقیقاتی خلیج فارس در گفت وگو با خبرگزاری بلومبرگ، سیاست مقابله تجاری با ایران را سیاست واضح حکومت سلمان شاه کنونی عربستان دانست.

به گفته پال پیلار استاد علوم سیاسی دانشگاه جورج تاون آمریکا، سعودی ها در اردوگاه منزوی سازی ایران و در تلاش برای از پای در آوردن رقیب، دست به دامن متحدان عرب خود در منطقه خلیج فارس شده اند.

مطابق گزارش بلومبرگ، جمهوری اسلامی پس از هند و چین، سومین شریک تجاری امارات در سال 2015 بود. اما دبی از زمان لغو تحریم ها، روند تمدید مجوزهای تجاری، اقامت بازرگانان ایرانی و گشایش حساب های بانکی را دشوار کرده است.

هرچند، بر خلاف امارات، ارزش مبادلات تجاری عربستان و دیگر همپیمانان کوچکترش با ایران چندان حائز اهمیت نیست.

به نوشته پایگاه اینترنتی المانیتور، حجم کل مبادلات تجاری چهار هم پیمان عرب ریاض یعنی بحرین، سودان، جیبوتی و سومالی که در تبعیت از عربستان مناسبات خود را با تهران قطع کرده اند، فقط 145 میلیون دلار است.

کیندا چبیب محقق ارشد موسسه یورومانیتور اینترنشنال انگلیس در تحلیلی که پایگاه گالف نیوز امارات منتشر کرد، صنعت گردشگری را یکی دیگر از بخش هایی دانست که در نتیجه سیاست های عربستان در قبال ایران دچار خسارت خواهد شد.

عربستان چند ماه قبل شرکت هواپیمایی ماهان را تحریم و از ورود به حریم هوایی خود منع کرد. سعودی ها همچنین با کارشکنی و مانع تراشی در مسیر حضور زائران ایرانی در مناسک حج، تلاش کرده اند تا به مصاف جمهوری اسلامی بروند.

بر اساس گزارش گالف نیوز، اندکی پس از تشدید تنش میان ریاض و تهران، یک هزار و 550 پرواز میان دو کشور متوقف شد.

چیبب افزود: این مساله می تواند برای صنعت گردشگری منطقه مخرب باشد، زیرا هر ساله دهها هزار زائر ایرانی برای انجام مناسک حج عمره به عربستان سفر می کنند.

عربستان که تلاش های اخیرش در جهت اعمال سقف تولید و محدود کردن توان بهره مندی ایران از فرصت حاصل از لغو تحریم ها به نتیجه نرسید و حتی با مخالفت برخی هم پیمانانش از جمله کویت به عنوان عضو شورای همکاری خلیج فارس مواجه شد، اکنون نگران از دست دادن نفوذ و جایگاه خود در کارتل اوپک است. چرخش موضع محسوس ریاض در جدیدترین نشست سران اوپک در وین (پنجشنبه 14 خرداد) مبنی بر انصراف از پیشنهاد 'ثابت نگه داشتن میزان تولید نفت' نیز می تواند تا حد زیادی ناشی از این نگرانی باشد.

عربستان پس از ناکامی در مسیر محدودسازی تولید نفت ایران، در تلاش برای حفظ موقعیت خود این بار با وزیر نفت جدیدش خالد الفالح در نشست اخیر اوپک مدعی اتخاذ موضعی نرم تر شد. الفالح نیز پس از برگزاری نشست های مذکور اعلام کرد که بازار نفت در مسیر درست خود قرار گرفته و نیازی به تعیین سقف تولید برای اوپک نیست.

این در حالی است که روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از جان هال رئیس موسسه مشاور آلفا انرژی انگلیس و از ناظران دیرینه تحولات اوپک، پس از برگزاری این نشست از افزایش اعتبار و نفوذ وزیر نفت ایران نوشت و از بیژن زنگنه با عنوان باتجربه ترین وزیر اوپک یاد کرد.

جمی وبستر عضو مرکز سیاست انرژی جهانی در دانشگاه کلمبیا نیز از تجربه دیرینه زنگنه و موقعیت ایران برای افزایش تولید نفت خام به عنوان امتیازهای وی یاد کرد.

در این گزارش آمده است: زنگنه یکی از بازمانده های عرصه دشوار سیاست در ایران است که به خاطر حضور فعال در چندین سمت وزارتی طی برهه های حساس در 25 سال گذشته به وی لقب 'شیخ الوزرا' داده اند.

همانطور که روزنامه فایننشال تایمز انگلیس نیز در گزارش ماه ژانویه اش نوشت، در شرایطی که محاسبات ژئوپولیتیکی جهان در حال تغییریافتن به نفع ایران است و ارتباط میان وهابیت سعودی ها و دیدگاه افراطی گری بیش از پیش زیر ذره بین جامعه بین المللی قرار گرفته است، حاکمان ریاض به فکر بازبینی وضعیت خود در مقایسه با جمهوری اسلامی افتاده اند.

رویکرد عربستان در مقابل ایران تا به امروز امتیاز ملموسی برای سعودی ها به همراه نداشته است، اما با توجه به نگرانی عربستان از برتری روزافزون سیاسی-اقتصادی ایران در منطقه و جهان، بعید به نظر می رسد در شرایط کنونی ریاض با واقعیت های روز و معادله های جدید کنار بیاید.

اخبار نفت ایران...

ما را در سایت اخبار نفت ایران دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: استخدام کار بازدید: 52 تاريخ: دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 21:39

به گزارش اویل نیوز؛ معاونت امور برنامه ریزی وزارت نفت در گزارشی به تشریح عملکرد این وزارتخانه در حوزه بهینه سازی مصرف سوخت در سال ٩٤ پرداخته و اعلام کرده است: طرح گازرسانی به نیروگاه کهنوج، طرح گازرسانی به نیروگاه ماهشهر و طرح گازرسانی به نیروگاههای کنارک و چابهار با استفاده از سی ان جی تا زمان بهره برداری از گاز طبیعی از طریق خط لوله، از جمله طرحهایی است که پارسال در شورای اقتصاد تصویب شده است.

بر اساس این گزارش، در زمینه توسعه گازرسانی، پارسال نیروگاه سیکل ترکیبی ایرانشهر در طرح گازرسانی استان سیستان و بلوچستان به مصرف کنندگان گاز طبیعی اضافه شد؛ همچنین پس از گازرسانی به زاهدان، گازرسانی به بندر چابهار نیز در اولویت اجرایی قرار می گیرد.

این گزارش حاکی است: از ابتدای استقرار دولت یازدهم و به منظور استفاده از ظرفیتهای عظیم پیش بینی شده در بند «ق» تبصره ٢ قانون بودجه سال ٩٣ و ماده ١٢ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر، ١٤ طرح مرتبط با بالادستی صنعت نفت و همچنین طرحهای گازرسانی و بهینه سازی مصرف سوخت در بخشهای مختلف مصرف در سال ٩٣ برای تصویب خواهی به شورای اقتصاد ارسال شده است که از این میان، ١١ طرح در سالهای ٩٣ و ٩٤ تصویب شد.

جایگزینی ٤٠٠ هزار موتوسیکلت بنزینی فرسوده با موتوسیکلت برقی، توسعه حمل و نقل مسافر توسط متروی تهران و توسعه حمل و نقل مسافر از سوی متروی هشت کلانشهر مشهد، اصفهان، شیراز، اهواز، تبریز، البرز، کرمانشاه و قم، سه طرح باقیمانده از آن ١٤ طرح است که در شورای اقتصاد در حال بررسی است.

منبع: شانا

اخبار نفت ایران...

ما را در سایت اخبار نفت ایران دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: استخدام کار بازدید: 29 تاريخ: دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 17:16

به گزارش اویل نیوز؛ خبرگزاری تاس گزارش کرد: «با آزاد شدن شهر رقه، میدان نفتی الثوره نیز تحت کنترل نیروهای دولتی درآمد.»

منابع سوری گفتند: «کارشناسان سوریه این پیروزی را موفقیتی راهبردی برای ارتش عنوان میکنند. همچنین درگیری با نیروهای تروریستی برای آزادسازی میدان نفتی دیگر ادامه دارد.»

به گفته منابع خبری محلی در سوریه، چند گروه از ارتش سوریه به روستایی در فاصله هفت کیلومتری رقه رسیدهاند. نیروگاه برق اتمی فرات که زمان شوروی به دست کارشناسان این کشور ساخته شده در اوت 2014 (مرداد 1393) به دست نیروهای تکفیری افتاده است.

رزمندگان سوری این منطقه را در مقابل داعش محافظت میکردند، اما به دلیل بالارفتن تعداد تلفات، مجبور به ترک این محل شده بودند.

اخبار نفت ایران...

ما را در سایت اخبار نفت ایران دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: استخدام کار بازدید: 46 تاريخ: دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 17:16

به گزارش اویل نیوز؛ مهدی شیخ پیگیری برنامه احیا بازار نفت از سوی ایران را موضوعی طبیعی برشمرد و گفت: ایران درحالتوسعه و رشد است درحالیکه در این مسیر با محدودیت اقتصادی روبروست. ازاینرو، با افزایش برداشت نفت و گاز با اولویت میدانهای مشترک به اقتصاد کشور نفع میرسد.

نماینده مردم تهران در مجلس، اهمیت شتاب در برداشت از میدانهای مشترک را یادآور شد و گفت: متأسفانه در این بخش سالها غفلت شده است. ازاینرو، مجلس در موضوع برداشت از میدانهای مشترک از هرگونه طرح، لایحه و برنامه حمایت میکند؛ بنابراین دولت برنامه یا لایحه خود را ارائه کند.

شیخ افزود: موضوع تأخیر در برداشت از میدانهای مشترک، قابلگذشت نیست، زیرا منابع فراوانی دچار هدرروی میشود درحالیکه بخشی از جامعه دچار تنگنای اقتصادی است.

منبع: شانا

اخبار نفت ایران...

ما را در سایت اخبار نفت ایران دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: استخدام کار بازدید: 43 تاريخ: دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 17:16

فریدون حسنوند به عنوان رئیس کمیسیون انرژی دوره دهم مجلس شورای اسلامی انتخاب شد.

به گزارش اویل نیوز، سکینه الماسی، عضو کمیسیون انرژی دقایقی پیش در گفتگو با خبرنگار شانا، ترکیب هیئت رئیسه کمیسیون انرژی در مجلس دهم را اعلام کرد؛ بر این اساس آقایان فریدون حسنوند ( رئیس) حسین امیری خامکانی، (نایب رئیس)، سید علی ادیانی ( نایب رئیس دوم) اسدالله قره خانی، ( سخنگو) کوروش کرم پور (دبیر اول)، عبدالحمید خدری ( دبیر دوم) هستند.

اخبار تکمیلی متعاقبا اعلام می شود.

اخبار نفت ایران...

ما را در سایت اخبار نفت ایران دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: استخدام کار بازدید: 38 تاريخ: دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 2:02

ایران با وجود سهم ١١ درصدی از میدان فروزان، تاکنون بالغ بر ٧٦٣ میلیون بشکه نفت (معادل ٢٤,٤ درصد از کل نفت تولید شده میدان در ایران و عربستان) از این میدان مشترک برداشت کرده است.

به گزارش خبرنگار شانا، با توجه به خط مرزی ایران و عربستان در خلیج فارس، سهم ایران از مجموع نفت درجای میدان فروزان (در عربستان به نام مرجان شناخته می شود)، حدود ١١ درصد و سهم عربستان ٨٩ درصد است و بررسی تاریخچه تولید ایران و عربستان از این میدان نشان مي دهد، ایران تاکنون ٧٦٣ میلیون بشکه نفت و عربستان تاکنون ٢ میلیارد و ٣٦٠ میلیون بشکه نفت از این میدان مشترک برداشت داشته اند که موید سهم بیش از ٢٤ درصدی تولید ایران و کمتر از ٧٦ درصدی تولید عربستان از فروزان (مرجان) است.

بر پایه این گزارش، کم بودن تولید نفت ایران از این میدان در مقایسه با عربستان، ناشی از شکل میدان و سهم طبیعی بیشتر عربستان است و ایران با وجود سهم ١١ درصدی از فروزان، توانسته است بیش از ٢٤ درصد از مجموع نفت استحصال شده را از این میدان مشترک برداشت کند.

شرکت نفت فلات قاره ایران، تولید کنونی میدان فروزان را حدود ٣٨ هزار بشکه در روز اعلام و عنوان کرده است: اگرچه ظرفیت تاسیسات فراورشی عربستان در میدان مرجان (مشترک با فروزان) ٤٠٠ هزار بشکه در روز است، اما شواهد نشان می دهد این کشور هم اکنون روزانه حدود ١٩٠ هزار بشکه نفت از این میدان برداشت می کند.

از سوی دیگر، نتایج مطالعات مدلی مخزنی که به تازگی در شرکت نفت فلات قاره ایران انجام شده است، حاکی از مهاجرت طبیعی نفت از بخش عربستانی به بخش ایرانی است و این رویداد، افزایش ظرفیت تولید نفت از این میدان را در آینده امکانپذیرتر می کند.

این گزارش حاکی از آن است که میدان نفتی فروزان بیش از ٤٠ سال سابقه تولید و توسعه دارد؛ بورگن و یاماما مخازن اصلی این میدان هستند که نفت مخزن بورگن از نوع سنگین با API ٢٠ و نفت مخزن یاماما از نوع سبک با API حدود ٣٦ است. نفت درجای اولیه این میدان ٣,٤ میلیارد بشکه است که از این میان تاکنون کمتر از یک میلیارد بشکه به تولید رسیده و پیش بینی می شود با تکمیل طرح گازرانی و نصب سکوهای F١٨ و F١٩ که در دستور کار شرکت نفت فلات قاره ایران قرار دارد، تولید این میدان مشترک افزایش یابد.

اخبار نفت ایران...

ما را در سایت اخبار نفت ایران دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: استخدام کار بازدید: 39 تاريخ: دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 2:02

به گزارش اویل نیوز، دانشجویان وفارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت ایران در مورد سخن وزیر محترم نفت مبنی بر ارجحیت فارغ التحصیلان این دانشگاه با معدل 12 بر فارغ التحصیلان دانشگاه های دیگر با معدل 18 ،بیانیه زیر را صادر نموده اند.
متن بیانیه به شرح زیر می باشد:

با سلام خدمت وزير محترم نفت و مردم حق طلب جمهوري اسلامي ايران

ما فارغ التحصيلان دانشگاه نفت در جواب ادعاي وزير نفت به ارجحيت دادن معدل ١٢ دانشگاه صنعت نفت به معدل ١٨ مابقي دانشگاه ها درخواست اخراج افرادي را داريم (منظور افرادی است که از راه هایی جز برگزاری آزمون استخدامی،جذب شده اند) كه نه تنها معدل ١٢ به پايين بلكه معدل ١٤ به پايين را داشته اند. مسلماً هم فارغ التحصيلان گروه الف دانشگاه صنعت نفت كه با معدل و رتبه های ممتاز اكنون بیش از يك سال است به همين بهانه بيكار مانده اند و هم مردم شريف ايران راضي به اين نيستند شخصي بي لياقت از بيت المال ريالي دريافت کند.

لازم به ذکر است که فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت به منظور بهره مندی از الویت استخدام، طبق قوانین زمان تحصیل در دانشگاه و همچنین فارغ التحصیلی ایشان از دانشگاه، باید دارای شرایط زیر باشند:

1_ معدل بالای 14 (شرط لازم)

2_ قرار گرفتن بین نفرات گروه الف دانشگاه (شرط کافی)

اینکه معدل 12 دانشگاه صنعت نفت بر معدل 18 دانشگاه دیگر اولویت داشته باشد، کاملا خلاف قوانین جذب فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت است .

شایان ذکر است كه ضريب موثر دانشگاه صنعت نفت براي كارشناسي ارشد بالاترین ضریب موثر کشور است كه خود گواه ارزش و سطح سختگيري اين دانشگاه مي باشد.

حالا سئوال اینجاست که این صحبت وزیر ناشی از اطلاعات نادرست ایشان در این زمینه است یا از بیان نادرست خود، هدف دیگری را دنبال می کنند؟!

در آخر وزير محترم نفت را به اجرا صحيح قانون و وعده هاي داده شده دعوت مي كنيم.

اجرا گزينشي قانون نتيجه اي جز فساد نداشته و ندارد.

امیدواریم با تغییر نگاه تصمیم گیران و مقامات عالی وزارت نفت و درایت مدیران عرصه بزرگ صنعت نفت کشور، مانع جذب این عزیزان توسط دانشگاه های خارج از کشور و شرکت های بین المللی نفت و گاز شویم و این عزیزان و تمامی دانشجویان تلاشگر و ممتاز مهندسی نفت دانشگاه های سراسر کشور را با مدیریت صحیح و حمایت های دلگرم کننده به بهترین نحو ممکن در صنعت نفت داخلی بهره گیری و بکارگیری کنیم.

اخبار نفت ایران...

ما را در سایت اخبار نفت ایران دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: استخدام کار بازدید: 32 تاريخ: دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 2:02

صفحه بندی